• DYŻURY BIBLIOTEKI SZKOLNEJ NA WAKACJACH w 2023r

28 SIERPNIA  GODZ. 10:00 – 16:00

29 SIERPNIA  GODZ. 9:00 – 14:00

31 SIERPNIA GODZ. 11:00 - 16:00

WYPOŻYCZENIA PODRĘCZNIKÓW I ĆWICZEŃ NA NOWY ROK SZKOLNY OD DNIA 24 SIERPNIA 2023R.

• WAKACJE!

• DYREKTOR, GRONO PEDAGOGICZNE I PRACOWNICY SZKOŁY

życzą wszystkim

UCZNIOM I RODZICOM

udanych, zdrowych i wesołych wakacji!

Do zobaczeniu w nowym roku szkolnym

• Dzień Dziecka 02.06.2023 r.- przedszkole i klasy 0-3

• W piątek 2 maja 2023 r. Rodzice dzieci przedszkolnych oraz klas 0-3 przygotowali niesamowitą niespodziankę z okazji Dnia Dziecka. Na szkolnym boisku pojawiły się różne atrakcje: dmuchaniec, muzyka, zabawy, słodkości i inne smakowite przegryzki, napoje i lody. Wszystkie dzieci do woli mogły pozjeżdżać z dmuchanej zjeżdżalni, posilić się w zacienionym namiocie i napić się wody z sokiem lub wody butelkowanej. Radości nie było końca, nawet po południu można było przyjść z rodzicami, aby do końca skorzystać z wesołej zabawy. Razem chórkiem dzieciaki wołają do swoich Rodziców: „Kochamy Was i dziękujemy!!!”

• Rajd Pogórze „Twierdza Przemyśl” 06.05.2023 r.

• W sobotę 6 maja 2023 r. 10 osób z naszego Szkolnego Koła Krajoznawczo-Turystycznego PTTK (uczniowie oraz rodzice i opiekun SKKT PTTK) uczestniczyło w XVIII rajdzie pieszym „Pogórze”. W rajdzie wzięli również udział uczniowie i opiekunowie ze Szkoły Podstawowej nr 5, Zespołu Szkół nr 3 oraz Szkoły Podstawowej z Nawsia. Tym razem szlak pieszej wędrówki wiódł przez Pogórze Przemyskie, dokąd musieliśmy dojechać autobusem. Wraz z przewodnikiem szliśmy szlakiem fortyfikacji przemyskich z okresu I wojny światowej, poznawaliśmy po drodze historię tego terenu oraz piękno otaczającej nas wiosennej przyrody. Po przejechaniu autokarem kolejnego odcinka trasy udaliśmy się na piesze zwiedzanie rezerwatu przyrody „Skarpa Jaksmanicka”. Nieco zmęczeni wędrówką odpoczęliśmy przy grillu posilając się pieczonymi kiełbaskami. Następnie dla przedstawicieli uczniów ze wszystkich szkół odbył się konkurs krajoznawczy z nagrodami. Na zakończenie rajdu wstąpiliśmy do Przemyśla, aby zrobić sobie pamiątkowe zdjęcia ze słynnymi niedźwiadkami i dzielnym wojakiem Szwejkiem. Zadowoleni wróciliśmy bezpiecznie do Ropczyc.

• Rajd górski „Klonowy” 03.06.2023 r.

• W sobotę 3 czerwca 2023 roku odbył się XL już rajd pieszy górski zwany „Klonowym” zorganizowany przez Oddział PTTK w Ropczycach. Jako, że najbliższe naszemu sercu są Bieszczady, tak też trasa naszej wędrówki prowadziła na jedną z bardziej urokliwych bieszczadzkich połonin - Połoninę Caryńską.

W rajdzie wzięli udział uczniowie zrzeszeni w szkolnych kołach SKKT pod opieką swoich nauczycieli oraz sympatycy PTTK. Naszą szkołę reprezentowało 9 osób (uczniowie, absolwenci, rodzice, opiekun SKKT). Podczas jazdy autokarem pan Robert Pieczonka znawca lasów i historii opowiadał nam o krajobrazach bieszczadzkich, faunie i florze tych gór. Aby jeszcze lepiej zagłębić nas w tematykę przyrody wstąpiliśmy do Muzeum Przyrodniczo -Łowieckiego w Nowosiółkach, gdzie przewodnik w bardzo obrazowy sposób opowiedział nam o zwierzętach zamieszkujących bieszczadzkie lasy. Następnie przejechaliśmy do Brzegów Górnych, skąd ruszyliśmy czerwonym szlakiem, dość stromo wiodącym w kierunku na Połoninę Caryńską i do Ustrzyk Górnych. Po kilkugodzinnej wędrówce, przy słonecznej, niemal bezchmurnej pogodzie, ale i lodowatym wietrze na grzbiecie połoniny dotarliśmy do celu. Na zakończenie rajdu tradycyjnie piekliśmy kiełbaski, które po takim wysiłku smakowały wyśmienicie. W drodze powrotnej odbył się również konkurs krajoznawczy z nagrodami. Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni wróciliśmy do Ropczyc. Niesamowitych emocji dostarczyły nam w tym dniu dodatkowo: przebiegający przed autokarem ok. 2,5 letni wystraszony niedźwiadek brunatny (!!!), przechodzący szlakiem połoniny niby wilk – niby pies, czyli wilczak czechosłowacki oraz widziane z autokaru kołujące orły przednie.