• Nie staraj się zostać człowiekiem sukcesu, lecz człowiekiem wartościowym.
    • Albert Einstein
    • Odważnym człowiekiem jest nie ten, kto się niczego nie lęka. Lecz ten, którego szlachetna dusza swój lęk przezwycięża.
    • William Shakespear
    • Tylko ten jest wykształcony, kto nauczył się, jak się uczyć; kto nauczył się, jak przystosować się i zmieniać.
    • Carl Rogers

• NASZA PANI KASIA – PEDAGOGIEM ROKU!

• 22.06.2023
            • Z wielką radością spieszymy podzielić się bardzo ważną dla całej szkolnej społeczności wiadomością. Otóż nasza Pani Pedagog – KATARZYNA ŻUREK została nagrodzona statuetką „Nauczyciel, pedagog, wychowawca roku szkolnego 2022/2023 powiatu ropczycko - sędziszowskiego”. Konkurs ten corocznie organizowany jest przez Poradnię Psychologiczno - Pedagogiczną w Ropczycach. Uroczyste rozstrzygnięcie i wręczenie nagród odbyło się 14 czerwca 2023r. Statuetkę w imieniu samorządu powiatu wręczył naszej Pani Pedagog pan Andrzej Baczkowski – Członek Zarządu Powiatu wraz z panią Agnieszką Nazimek – Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.

• NASZA PANI KASIA – PEDAGOGIEM ROKU!: Czytaj więcej
            • Zakończenie roku szkolnego

• 21.06.2023
            • W piątek uroczyste zakończenie roku szkolnego. Msza Św. o godzinie 9:00, po Mszy Św. idziemy do szkoły gdzie odbędzie się uroczyste zakończenie roku szkolnego, wręczenie nagród i świadectw.

• Dzień Dziecka 02.06.2023 r.- przedszkole i klasy 0-3

• 14.07.2023
            • W piątek 2 maja 2023 r. Rodzice dzieci przedszkolnych oraz klas 0-3 przygotowali niesamowitą niespodziankę z okazji Dnia Dziecka. Na szkolnym boisku pojawiły się różne atrakcje: dmuchaniec, muzyka, zabawy, słodkości i inne smakowite przegryzki, napoje i lody. Wszystkie dzieci do woli mogły pozjeżdżać z dmuchanej zjeżdżalni, posilić się w zacienionym namiocie i napić się wody z sokiem lub wody butelkowanej. Radości nie było końca, nawet po południu można było przyjść z rodzicami, aby do końca skorzystać z wesołej zabawy. Razem chórkiem dzieciaki wołają do swoich Rodziców: „Kochamy Was i dziękujemy!!!”

• Dzień Dziecka 02.06.2023 r.- przedszkole i klasy 0-3: Czytaj więcej
            • Wycieczka do zamku Krzyżtopór w Ujeździe i do Sandomierza

• 22.06.2023
            • Sezon wycieczkowy w pełni.

Również i my - uczniowie SP nr 3 im. Jana Pawła II w Ropczycach wykorzystujemy ten czas na zwiedzanie Polski. We wtorek 6 czerwca grupa 49 uczniów pod opieką p. Joanny Szwedo-Nowakowskiej, p. Teresy Rachwał, p. Katarzyny Ipohorskiej – Lenkiewicz, p. Agnieszki Marciniec oraz p. Mariusza Wiśniewskiego udała się na wycieczkę do Ujazdu i do Sandomierza.

• Wycieczka do zamku Krzyżtopór w Ujeździe i do Sandomierza: Czytaj więcej
            • Szkolna majówka

• 31.05.2023
            • 19 maja z okazji Dnia Patrona naszej szkoły odbyło się w naszej szkole Nabożeństwo majowe. Dzieci z grupy Zajączków i Biedronek oraz uczniów z klasy III, IV, V i VIII wraz z wychowawcami i nauczycielami zebrali się w holu szkolnym przy Matce Bożej Ropczyckiej Królowej Rodzin i Świętym Janie Pawle II, aby uczcić Maryję i naszego Patrona. Zaśpiewaliśmy Litanię Loretańską, Pod Twoją obronę i Chwalcie łąki umajone. Dzieci z grupy Zajączków powiedziały Maryi piękny wierszyk. Modlitwą za wstawiennictwem Świętego Jana Pawła II objęliśmy całą naszą społeczność szkolną oraz nasze rodziny.

• Szkolna majówka: Czytaj więcej
            • DZIEŃ PATRONA SZKOŁY

• 24.05.2023
            • NA PIELGRZYMIM SZLAKU

Wędrował jako ksiądz, biskup, pielgrzymował jako papież. Teraz my podążamy papieskimi ścieżkami zgodnie z zaleceniem „Pilnujcie mi tych szlaków…”

20 maja to dzień wyjątkowy dla naszej społeczności szkolnej. To dzień, w którym my - uczniowie Jana Pawła II oddajemy hołd Wielkiemu Polakowi – Świętemu Janowi Pawłowi II – Patronowi Szkoły Podstawowej nr 3 w Ropczycach.

• DZIEŃ PATRONA SZKOŁY : Czytaj więcej
            • PAMIĘTAMY!

• 24.05.2023
            • „Monte Cassino - pomnik chwały,

Żołnierzy co z Polski przybyli.
              Na białych krzyżach nazwiska zostały.”

18 maja 1944 r. po niezwykle zaciętych walkach 2 Korpus Polski dowodzony przez gen. Władysława Andersa zdobył wzgórze Monte Cassino wraz ze znajdującym się na nim klasztorem. W bitwie zginęło 923 polskich żołnierzy, wśród nich Stanisław Depowski.

• PAMIĘTAMY!: Czytaj więcej
            • Rajd Pogórze „Twierdza Przemyśl” 06.05.2023 r.

• 14.07.2023
            • W sobotę 6 maja 2023 r. 10 osób z naszego Szkolnego Koła Krajoznawczo-Turystycznego PTTK (uczniowie oraz rodzice i opiekun SKKT PTTK) uczestniczyło w XVIII rajdzie pieszym „Pogórze”. W rajdzie wzięli również udział uczniowie i opiekunowie ze Szkoły Podstawowej nr 5, Zespołu Szkół nr 3 oraz Szkoły Podstawowej z Nawsia. Tym razem szlak pieszej wędrówki wiódł przez Pogórze Przemyskie, dokąd musieliśmy dojechać autobusem. Wraz z przewodnikiem szliśmy szlakiem fortyfikacji przemyskich z okresu I wojny światowej, poznawaliśmy po drodze historię tego terenu oraz piękno otaczającej nas wiosennej przyrody. Po przejechaniu autokarem kolejnego odcinka trasy udaliśmy się na piesze zwiedzanie rezerwatu przyrody „Skarpa Jaksmanicka”. Nieco zmęczeni wędrówką odpoczęliśmy przy grillu posilając się pieczonymi kiełbaskami. Następnie dla przedstawicieli uczniów ze wszystkich szkół odbył się konkurs krajozn

• Rajd Pogórze „Twierdza Przemyśl” 06.05.2023 r.: Czytaj więcej
            • WEŹ WAŁÓWKĘ NA MAJÓWKĘ

• 06.05.2023
            • W sobotę 29 kwietnia 2023r. na targowisku miejskim w Ropczycach odbył się piknik pod nazwą „Weź wałówkę na majówkę”. Podczas tej imprezy Burmistrz Ropczyc, pan Bolesław Bujak, złożył podziękowania wszystkim, którzy włączyli się w akcję sprzątania świata z okazji Międzynarodowego Dnia Ziemi. Przedstawiciele szkół podstawowych, które brały udział tej akcji, odebrali z rąk burmistrza podziękowania oraz sadzonki różnych krzewów.

• WEŹ WAŁÓWKĘ NA MAJÓWKĘ: Czytaj więcej
            • NARODOWE ŚWIĘTO KONSTYTUCJI 3 MAJA

• 06.05.2023
            • W pierwszych trzech dniach maja słowo Ojczyzna nabiera szczególnego znaczenia. Skłania nas do refleksji nad znaczeniem pojęć: tradycja i patriotyzm. Pierwszego maja obchodzimy Międzynarodowy Dzień Pracy i rocznicę wstąpienia Polski do Unii Europejskiej. Drugiego maja świętujemy Dzień Flagi Narodowej. Natomiast 3 maja przypada rocznica uchwalenia Konstytucji 3 Maja.

• NARODOWE ŚWIĘTO KONSTYTUCJI 3 MAJA : Czytaj więcej
            • Rajd górski „Klonowy” 03.06.2023 r.

• 14.07.2023
            • W sobotę 3 czerwca 2023 roku odbył się XL już rajd pieszy górski zwany „Klonowym” zorganizowany przez Oddział PTTK w Ropczycach. Jako, że najbliższe naszemu sercu są Bieszczady, tak też trasa naszej wędrówki prowadziła na jedną z bardziej urokliwych bieszczadzkich połonin - Połoninę Caryńską.

W rajdzie wzięli udział uczniowie zrzeszeni w szkolnych kołach SKKT pod opieką swoich nauczycieli oraz sympatycy PTTK. Naszą szkołę reprezentowało 9 osób (uczniowie, absolwenci, rodzice, opiekun SKKT). Podczas jazdy autokarem pan Robert Pieczonka znawca lasów i historii opowiadał nam o krajobrazach bieszczadzkich, faunie i florze tych gór. Aby jeszcze lepiej zagłębić nas w tematykę przyrody wstąpiliśmy do Muzeum Przyrodniczo -Łowieckiego w Nowosiółkach, gdzie przewodnik w bardzo obrazowy sposób opowiedział nam o zwierzętach zamieszkujących bieszczadzkie lasy. Następnie przejechaliśmy do Brzegów Gór

• Rajd górski „Klonowy” 03.06.2023 r.: Czytaj więcej
            • INDIE – SPOTKANIE Z PODRÓŻNIKIEM GRUPY TRZASK

• 06.05.2023
            • 27 kwietnia uczniowie naszej szkoły odbyli fascynującą podróż do Indii w ramach cyklicznych „Spotkań z podróżnikiem”. Przewodnikiem tej wyprawy był pan Dariusz Rochecki z grupy „TRAZSK”. Piękne zdjęcia z podróży, ciekawe i pełne humoru opowieści oraz oryginalne przedmioty prosto z Indii, pozwoliły nam choć trochę poznać codzienne życie, zwyczaje i religię kraju, który pełen jest kontrastów.

• INDIE – SPOTKANIE Z PODRÓŻNIKIEM GRUPY TRZASK: Czytaj więcej
            • AKCJA SPOŁECZNO-EDUKACYJNA ŻONKILE 2023

• „ŁĄCZY NAS PAMIĘĆ”

„Wygrać nie mogliśmy, ale chcieliśmy iść po słonecznej stronie.
              Są takie piękne słowa: godność, człowieczeństwo. Tego broniliśmy.”

Marek Edelman

Dnia 19 kwietnia uczniowie naszej szkoły przyłączyli się do ogólnopolskiej akcji „ŻONKILE 2023”, organizowanej przez Muzeum Historii Żydów Polskich „POLIN”, by uczcić pamięć o powstańcach w 80 rocznicę wybuchu powstania w getcie warszawskim.

• AKCJA SPOŁECZNO-EDUKACYJNA ŻONKILE 2023: Czytaj więcej
            • POWSTANIE STYCZNIOWE POKAZ HISTORYCZNY GRUPY REKONSTRUKTO

• 20.04.2023
            • 14 kwietnia w naszej szkole grupa artystyczna „Rekonstrukto” zaprezentowała pokaz historyczny pt. „Powstanie Styczniowe”- opowieść o tym, jak bohaterowie walczyli o wolność, honor i ojczyznę. W 160. rocznicę wybuchu powstania zbrojnego przeciwko zaborcy rosyjskiemu uczniowie wzięli udział w żywej lekcji historii. Prowadzący w stroju powstańca barwnie opowiadał o okolicznościach utraty niepodległości przez Polskę, o rozbiorach i polityce zaborców. Przedstawił kolejne, polskie zbrojne zrywy niepodległościowe w XIX w. - Legiony Polskie we Włoszech, walki u boku Napoleona, Powstanie Listopadowe, które niestety kończyły się niepowodzeniem i kolejnymi represjami wobec naszych ówczesnych rodaków. Najwięcej uwagi zostało poświęcone Powstaniu Styczniowemu, które wybuchło w 1863 roku i było najdłuższą walką zbrojną Polaków. Stoczonych zostało wówczas aż 1200 potyczek! Prowadzący pokaz - jeden

• POWSTANIE STYCZNIOWE POKAZ HISTORYCZNY GRUPY REKONSTRUKTO: Czytaj więcej
            • SPRZĄTAMY DLA POLSKI 2023 V EDYCJA PORZADKOWANIA ŚWIATA

• 06.05.2023
            • W piątek, 21 kwietnia 2023 roku odbyła się V edycja ogólnopolskiej akcji "SPRZĄTAMY DLA POLSKI", w której uczestniczyła nasza szkoła. Celem akcji jest nie tylko troska o środowisko naturalne w swojej najbliżej okolicy, ale także kształtowanie postawy odpowiedzialności za wspólne dobro.

Uczniowie naszej szkoły klas V, VI i VII pod opieką p. Agnieszki Darłak i p. Katarzyny Ipohorskiej - Lenkiewicz, wyposażeni w worki i ochronne rękawice porządkowali ulicę 3 Maja. W wyniku akcji zebrano worki posegregowanych odpadów.

• SPRZĄTAMY DLA POLSKI 2023 V EDYCJA PORZADKOWANIA ŚWIATA: Czytaj więcej
            • DZIEŃ ZIEMI

• 15.05.2023
            • W poniedziałek 24 kwietnia odbyła się akademia z okazji Światowego Dnia Ziemi. Akademię przygotowali uczniowie klasy czwartej wraz z panią Barbarą Paselą i panem Piotrem Sroką.

Tegoroczny Dzień Ziemi obchodziliśmy pod hasłem „Zainwestuj w naszą planetę”. Uczniowie recytowali wiersze związane z tematyką ekologiczną, zaśpiewali piosenkę, po czym zgromadzeni uczniowie obejrzeli prezentację związaną z oszczędzaniem, segregacją i ekologicznymi źródłami energii. Na koniec głos zabrał pan dyrektor który w kilku słowach przypomniał nam jak ważną sprawą są działania które my sami możemy podjąć aby chronić naszą planetę.

• DZIEŃ ZIEMI: Czytaj więcej
            • DZIEŃ PAMIĘCI OFIAR ZBRODNI KATYŃSKIEJ

• 20.04.2023
            • 13 kwietnia obchodzimy Dzień Pamięci Ofiar Zbrodni Katyńskiej – prawie 22 tys. obywateli II Rzeczypospolitej zamordowanych przez funkcjonariuszy NKWD na rozkaz sowieckich władz.

Dziś chylimy czoło przed ofiarami mordu katyńskiego, wśród których jest nasz rodak ksiądz podpułkownik ANDRZEJ NIWA, syn Ziemi Ropczyckiej – Chechelskiej.
              Nie zapominajmy, że składając ofiarę z własnego życia, nie zaznali oni wolności, którą nam przywrócili!

• DZIEŃ PAMIĘCI OFIAR ZBRODNI KATYŃSKIEJ: Czytaj więcej
            • ŻYCZENIA ŚWIĄTECZNE

• 06.04.2023
            • Niech te święta wielkanocne będą pełne nadziei i wiary,

Niech Chrystus Zmartwychwstały przyniesie wiosenne kwiaty radości, miłości, spokoju i szczęścia.

Ciepłych, pełnych radosnej nadziei świąt Zmartwychwstania Pańskiego,

rodzinnego ciepła, radosnych spotkań przy wielkanocnym stole

oraz smacznego święconego jajka.